Zelf chocolademelk maken


Een gezellige winteravond is niet compleet zonder warme chocolademelk. Helaas houd ik niet zo van warme chocolademelk.. Het ligt aardig zwaar op de maag en kan het dan ook nooit opkrijgen en wanneer ik dan wel doordrink word ik ontzettend misselijk. Totdat ik deze 'chocoladesticks' vond bij de Action waar je zelf chocolademelk mee kan maken, valt dit wel in de smaak?

Ik heb deze chocoladesticks leren kennen via Jennie ze heeft hier eerder een video over gemaakt en ik was onwijs benieuwd hoe het zou smaken! Toen ik in de Action liep, kon ik het daarom niet laten om ze mee naar huis te nemen. 




  1. Vul een mok met 2/3 melk, dit mag alle melk zijn, ik heb halfvolle melk gebruikt want dit hebben wij in huis, maar je kan natuurlijk zelf bepalen wat voor melk je wilt gebruiken.
  2. Zet deze mok in de magnetron voor ongeveer 3 minuutjes, blijf er wel bij want het niet de bedoeling dat dit overstroomt.
  3. Hierna voeg je 1 chocoladestick bij de warme melk en wacht je ongeveer 2 minuutjes totdat de chocola helemaal gesmolten is en dan roer je dit goed door. 
  4. Je kunt als laatste nog lekker veel slagroom aan je chocolademelk toevoegen, maar dit is natuurlijk optioneel.
Eindelijk een chocolademelk die ik ├ęcht lekker vind! Hij is niet te zwaar en omdat je zelf de hoeveelheden kan bepalen en dus prima 'op te krijgen.' Het gaat super snel en ik vind het ook gewoon heel leuk, een chocoladebrok in melk dippen, haha!

Laat me weten wat jij ervan vind als je het zelf ook gaat proberen!

6 opmerkingen:

  1. Ik hou ook niet zo van chocolade melk, inderdaad al snel te veel! Leuk dat dit een manier is om het lekker naar je eigen smaak te drinken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat uniek zeg! Oh my, het lijkt mij heel lekker. Zo'n romige smaak, maar inderdaad niet overdone. :) Zelf vind ik elke chocolademelk nom, maar de Chocomel ofzo dat gele pak.. ik kan er liters van drinken! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt lekker! Ik vind je blog echt super leuk dus ik ben je gaan volgen. Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen