What's in my (school)make-up bag


Ook voor mij gaat het schooljaar volgende week weer beginnen, dat betekent mijn zware schooltas overal heen sjouwen en de hele dag in een klaslokaal zitten.. Toch vind ik er ook een leuk puntje aan deze tijd zitten, je mag weer schoolspullen kopen! Elk jaar is het weer een uitdaging om zo min mogelijk spullen mee te nemen zodat je tas niet té wordt. In dit artikel laat ik zien wat ik in mijn make-up tasje voor op school heb zitten.


Mijn huid gaat er naar verloop van de dag een beetje 'oily' uitzien en draag daarom altijd een compact powder met me mee. Deze van Catrice is prima om even mee bij te werken.


Je moet natuurlijk iets bij je hebben om je poeder mee aan te brengen en voor in je tas is deze Kabuki kwast van Essence een echte must. Hij is klein en compact, ook brengt hij je poeder fijn aan. Deze draag ik altijd mee in mijn tas!


Iets wat misschien niet iedereen nodig heeft maar wel fijn om bij je te hebben: hand crème. Vooral in de winter krijg ik last van droge handen en dan is het prettig om een hand crème bij je te hebben. Deze van L'occitane ruikt heel erg lekker.


Een mascara is waarschijnlijk iets wat niet veel mensen in hun tas (mee naar school) zullen hebben. Voor mij persoonlijk is mascara 1 van de belangrijkste 'onderdelen' van mijn make-up. Soms, als het heeft geregend of ik mijn mascara moet bijwerken is het handig om 1 bij me te hebben.


Ook kan mijn favoriete lippenbalsem niet ontbreken: Babylips Cherry Me. Een frisse verzorgende lippenbalsem die naar mijn mening niet in je make-up bag mag ontbreken. 


Parfum samples, iets waar iedereen wel wat van in huis heeft. Vaak liggen ze bij mij in de kast maar een beetje te verouderen, maar sinds vorig jaar neem ik ze mee in mijn schooltas. Als je 's ochtends je parfum vergeten bent of wanneer je gewoon zin hebt om even parfum te sprayen, is het niet handig om een zware parfum fles met je mee te sleuren. Pak een paar samples en stop die in je tas! Ze nemen weinig ruimte in beslag en ze zijn makkelijk te verkrijgen.


Als laatste in het tasje deze lipstick van Catrice. Een mooie rode kleur die ik veel gebruik. Ik heb vrijwel altijd een lipstick bij me om even bij te werken of omdat ik zin heb om lipstick te dragen. 

Laat in de comments weten of je nog meer items uit mijn schooltas wil zien!

4 opmerkingen: