Mijn do and don'ts voor een zuivere huid


Iedereen heeft een verschillende routine voor zijn of haar huidverzorging. Ook zijn er veel verschillende huidtypes, maar wat iedereen wil is een mooie egale huid. Helaas is bij mij het geval dat ik toch regelmatig last heb van puistjes en een wat onrustige huid. Daarom heb ik een aantal do and don'ts op een rijtje gezet die mij helpen een egalere huid te hebben.

1. Do
Elke avond en het liefst ook elke ochtend, reinig ik mijn gezicht met een reiniger van Lush. Mijn eerste do is, gebruik een gezichtreiniger dat Tea Tree bevat. Ik heb jullie wel is eerder over Tea Tree verteld, lees dit artikel voor meer informatie. Ik heb gemerkt dat hier mijn huid rustiger van word en het laat mijn puistjes verdwijnen. Ga naar Lush.nl voor meer informatie en alle gezichtsreinigers die ze hebben.

2. Don't
Iets wat je veel leest, eet geen chocola. Ik vind dit eerst een beetje onzin en op korte termijn had ik er ook geen last van als ik chocola at. Maar een tijdje geleden ben ik toch gestopt met chocola eten omdat ik er toch wel een onrustige huid van kreeg. Dus, ik zou je aanraden om geen chocola te eten als je werkt aan een egale huid.

3. Do
Drink genoeg. Iets wat je natuurlijk altijd moet doen. Ook je huid moet je goed hydrateren, dus het is belangrijk genoeg (water) te drinken. Ik probeer de laatste tijd elke avond minimaal 1 flesje water te drinken voor ik ga slapen en tot nu toe vind ik dit een fijne toevoeging aan mijn routine.

4. Don't
Dit komt een beetje terug op nummer 1, ga nooit met je make-up slapen. Als je echt geen tijd meer hebt om je gezicht uitgebreid te reinigen, gebruik je desnoods een make-up doekje. Het is trouwens niet alleen slecht om met je gezichtsmake-up te gaan slapen, als je je mascara erop laat zitten kunnen je wimpers afbreken.

5. Do
Mijn laatste do is, gebruik BB-cream in plaats van foundation. Zoals vele van jullie weten zitten er voedende bestanddelen in een BB-cream en een foundation is puur voor een goede dekking. Zoals ik al zeg is foundation voor een mooie dekking, alleen de dekking van een BB-cream vind ik nooit genoeg. Dus ik meng een BB-cream en foundation samen, dan heb ik de dekking van de foundation en de voeding van de BB-cream.

Wat is voor jou een fijne do of don't voor je gezichtsroutine?

3 opmerkingen:

  1. Leuk samengevat! Dat laatste trucje gebruik ik ook vaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed artikel! Mijn voeding en onder andere ook chocola heeft invloed op mijn huid (jammer genoeg haha).

    BeantwoordenVerwijderen